Mitä sähkönsiirtomaksu sisältää?

Artikkeli

27.11.2020 14:55

Sähkön siirtohinnoilla pyritään takaamaan asiakkaalle monia sähkönmyynti- ja jakeluverkkoyhtiön palveluita. Pääasiana on taata kokoaikainen sähköntoimitusvalmius niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaillekin. Sähköverkkoa täytyy pystyä kehittämään ja kunnossapitämään investoinneilla, jotta säävarman verkon osuus kasvaisi. Sähkönsiirtoon kuuluu myös laatutakuu, jossa pyritään mahdolliset sähkökatkot pitämään lyhyinä. Jos sähkökatko kestää pitkään, maksetaan katkoaikaan suhteutettua vakiokorvausta. Hinnat kattavat myös päivystys- ja valvontapalvelut kellon ympäri, sähkönkulutusta mittaavien mittarien kunnossapidon sekä kulutuksen seurannan. 

 

Palveluihin kuuluu myös asiakaspalvelu toimistolla, puhelimessa ja chatissa (ma ja to klo 9-16, ke 8-15 sekä ti ja pe klo 9-15). Meille voi myös lähettää viestiä sähköpostilla (asiakaspalvelu@outokummunenergia.fi) tai chat -lomakkeen kautta kellon ympäri. Kaikki yhteystietomme löydät täältä. Kotisivumme tarjoavat myös Oma Energia -palvelun sähkönkulutuksen, sopimusten ja laskujen seurantaan, sekä häiriötiedotekartan mahdollisia katkoja varten. Lisäksi tarjoamme kaikille asiakkaillemme Sähköviesti-lehden ja tiedottamisen ajankohtaisista asioista niin kotisivuilla, Facebookissa kuin Instagramissakin. Ylläpidämme myös sähköliittymien omistajarekisteriä. Näiden tehtävien lisäksi hoidamme verkkoyhtiöille kuuluvia tiedonvaihtopalveluja, jotka mahdollistavat sähkönmyyntisopimuksen kilpailuttamisen. 

 

Muita lisäpalveluitamme ovat kaapelinnäyttö kaivuutöissä sekä opastaminen energiankäytössä ja säästämisessä. Tarjoamme myös puunkaatoapua sähkölinjojen läheisyydessä. Lainaamme lisäksi energiamittareita, mikäli asiakas haluaa seurata omaa sähkönkulutustaan. Mikäli laskutus halutaan kohteessa lopettaa kokonaan, voimme purkaa kohteen sähköliittymän. Tekninen asiakaspalvelu auttaa liittymän rakentamisessa ja purkamisessa, sekä neuvoo pientuotannon kytkennöissä ja liitäntäjohtojen muutostöissä.