Okun Energia Oy tarkastaa asiakkaiden tietoja kirjelähetysten avulla

Uutinen

25.05.2021 13:08

Suomessa valmistellaan parhaillaan kaikkien energiayhtiöiden yhteisen Datahub-tiedonvaihtojärjestelmän käyttöönottoa. Vuodesta 2022 alkaen kaikki tehtävät sähkösopimukset ja sähköasiakkaiden tiedot tallentuvat tähän järjestelmään koko maassa.

Okun Energia Oy:n asiakastietojärjestelmän vaihdos liittyy myös osaltaan tämän tiedonvaihtojärjestelmän käyttöönoton valmisteluun. Uusi järjestelmä vaatii yksilöivät tiedot, joten suoritamme järjestelmän vaihdon yhteydessä asiakkaidemme ajantasaisten asiakastietojen tarkastuksen.

Mikäli asiakastiedoissa on puutteita, lähetämme asiakkaalle kirjeenä asiakastietolomakkeen täytettäväksi, sekä palautuskuoren tietojen toimittamiseen. Lomakkeessa kysymme mm. henkilötunnusta ja muita ajantasaisia asiakastietoja, joita tarvitsemme sähkönmyyntiä varten. Sähkönmyynti on luottokauppaa, sillä käytetystä sähköstä maksetaan vasta jälkikäteen kulutuksen perusteella.

Asiakkaidemme henkilötietoja suojellaan mahdollisimman tarkasti lain vaatimalla tavalla ja tarvitsemme täten jokaiselta asiakkaalta henkilöturvatunnuksen tai y-tunnuksen asioiden hoitamista varten tietosuojan vuoksi.

Epäselvissä tapauksissa olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme:

Okun Energia Oy

puh. 013 563 011

asiakaspalvelu@outokummunenergia.fi

Palvelemme puhelimitse

Ma ja to 9-16, ke klo 8-15, ti ja pe klo 9-15