Sähkön oikeaoppinen katkaisu kiinteistöstä
Kesäkausi on lopuillaan ja kesämökkien talviteloille laittaminen alkaa olla pian taas ajankohtaista. Jos teillä on ollut tapana katkaista sähköt kiinteistöstä pois lähtiessänne, pyytäisimme teitä ottamaan huomioon pari asiaa.
Toivoisimme, että asiakkaat tarkistaisivat omista sähkömittareistaan, onko niissä saatavilla painiketta, jolla sähköt saataisiin katkaistua kohteesta siten, että kiinteistön pääkytkimeen ei tarvitsisi koskea. Jos sähköt katkaistaan kohteesta pääkytkintä kääntämällä, katkeaa yhteys mittarin ja sähköyhtiön järjestelmien välillä. Tämä aiheuttaa turhia vikailmoituksia järjestelmään ja tällöin emme voi olla varmoja mittarin toimivuudesta.
Jos sähkömittaristanne ei löydy kyseistä painiketta, voitte katkaista sähköt kohteesta normaalisti kääntämällä pääkytkintä. Painikkeen puuttuminen tarkoittaa sitä, että kohteessa on käytössä vanhempaa mallia oleva mittari. Kyseisten mittareiden elinkaari alkaa tulla päätökseen ja ne olisi hyvä vaihtaa uuteen mittariin lähivuosina. Pyytäisimme asiakkaitamme tässä tapauksessa olemaan meihin yhteydessä alla olevin yhteystiedoin, jotta voisimme sopia ajan mittarin vaihdolle. Mittarin vaihdolla varmistamme toimivan mittauksen myös jatkossa.
Yhteystiedot:
jenni.hirvonen@outokummunenergia.fi, p. 029 002 0770 (ma-pe klo 8-15)
joni.rautiainen@outokummunenergia.fi, p. 029 002 0771 (ma-pe klo 8-15)
Astetta parempi varautuminen pakkasiin
Kovilla pakkasilla lämmitystä tarvitaan enemmän ja energian kulutus kasvaa.
LUE LISÄÄ »
Haluatko sähkölaskusi sähköisesti?
Harmittaako sähkölaskun myöhäinen saapuminen kirjepostina vai mietityttääkö paperilaskun hiilijalanjälki?
LUE LISÄÄ »
Kaukon päivänä 3.3. uidaan maksutta!
Okun Energia ja Outokummun Kaupunki kutsuu ilmaiseksi uimaan ja
LUE LISÄÄ »